lördag 25 april 2015

Nu är det förkylt.....

Är det någon mer än jag som får panik efter några dagars sjukdom?

Nu har jag varit förkyld i 3 dagar och räknar med 1-2 dagar till innan jag kan träna "på riktigt" igen och jag bokstavligt talat känner hur all träning jag gjort rinner av mig för varje dag, varje timme jag inte kan träna.

Jag vet ju att det inte är så, att jag kan var sjuk ganska länge utan att tappa speciellt mycket. Jag har t ex sett Svett & etikett med Kalle Zackari där han blir sjuk och "Super-Karin" talar om att det inte är någon fara, men ändå...

....jag kan nästan få panik.

Jag känner hur otränad jag blir, hur magen växer, hur muskler förtvinar, hur konditionen minskar och hur jag segar ihop till en soffpotatis, väldigt otrevlig känsla.

Dessutom känner jag mig ju sjuk!
Nåväl, idag har jag i alla fall genomfört lite tråkig core-styrke-rörlighetsträning.

Men det är ju ingen träning!
Inte på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar